Najciekawsze książki- wiosenny relaks

Hejo,  tutaj G.
Dzisiaj opowiem Wam o moich ulubionych książkach. Kiedy byłam w gimnazjum pochłaniałam ich mnóstwo . Czytałam wszystko co miałam pod ręką. Uwielbiałam książki fantasy,  science fiction, obyczajowe. Moimi ulubionymi były :"Opowieści z Narnii", "Igrzyska śmierci "," Stowarzyszenie Umarłych Poetów", "Tam gdzie spadają Anioły" i wiele innych. Lubiłam różne książki, jedne bardziej, drugie nieco mniej. Nie miałam jednego ulubionego gatunku. W sumie tak zostało do tej pory.  Zauważyłam jednak, że teraz coraz mniej interesuję się książkami fantasy, a o wiele bardziej wolę science fiction.
W liceum, nie wiem czy jest to spowodowane brakiem czasu czy brakiem chęci, ale czytam coraz mniej. Jednak nadal uważam, że czytanie to jeden z najlepszych sposobów spędzania wolnego czasu. Dlatego wybrałam dla was kilka moich ulubionych książek, które mogłabym czytać w nieskończoność. Wiem, to nie jest przewybitna literatura, ale ja uwielbiam się relaksować podczas czytania, dlatego propozycje są takie, a nie inne.



Wszystkie jasne miejsca




Bardzo szybko przeczytałam tę książkę. Jest ciekawa i wciągająca.
Opowiada o chłopaku i dziewczynie, którzy spotykają się w dość nietypowych okolicznościach. Gdy poznają się bliżej okazuje się, że mają ze sobą wiele wspólnego. Oboje mają problemy i próbują nawzajem sobie pomóc.
Głównym problemem jest kwestia śmierci i samobójstwa. Mimo że są to ciężkie tematy, to książkę bardzo przyjemnie się czyta. Same postacie są interesujące tak jak i fabuła. Bardzo Wam polecam ją przeczytać.

Ponad wszystko




Jedna z bardziej znanych książek. Opowiada o dziewczynie, która przez swoją chorobę jest zamknięta w domu. Pewnego dnia zaraz obok wprowadza się rodzina. Maddie- główna bohaterka jest bardzo zainteresowana nowymi sąsiadami, a w szczególności chłopakiem o imieniu Olly.
Jak można się domyślić jest to romans. Historia opowiedziana jest z perspektywy Maddie. Nie ma w niej za dużo tekstu. Większość stron zajmują krótkie dialogi, a nawet rysunki. Jest to książka do szybkiego przeczytania dla relaksu.

Mroczne umysły




Książka science-fiction opowiadająca o dziewczynce Ruby, która trafiła do obozu dla młodzieży z paranormalnymi zdolnościami. Wszystko za sprawą tajemniczej choroby, która sprawiła, że wszystkie dzieci albo umarły, albo dostały pewną moc. Dorośli zbudowali obozy dla  zagrażających im nieletnich. W zależności od swoich zdolności dzieci podzielone są na grupy oznaczone kolorami. Najbardziej niebezpieczne: czerwony, pomarańczowy, żółty są likwidowane z obozów. Ruby udaje się trafić do zielonych i przeżyć, jako jednej z ostatnich pomarańczowych. Pewnego dnia udaje jej się uciec z obozu z pomocą pewnej grupy. Na wolności Ruby przeżywa różne przygody, oraz  poznaje nowych ludzi i ich zdolności. Musi zdecydować z kim uda jej się przetrwać.
Ja bardzo lubię takie klimaty jak w tej książce. Mimo, że miejscami pewne zwroty akcji są bardzo banalne i główna bohaterka mogła być lepiej opisana to przyjemnie mi się ją czytało.

Starter




Kolejna książka science-fiction. Tym razem mamy do czynienia z światem po wojnie bakteriologicznej, w której zginęli niemal wszyscy dorośli. Przetrwali tylko najstarsi-Elderzy, którzy przejęli władzę. Dzieci i młodzież zostały zepchnięte na margines społeczny. Callie, główna bohaterka, mieszka ze swoim bratem i przyjacielem w ruinach. Nie mają pieniędzy na jedzenie czy leki. Cały czas są ścigani albo przez starsze, silniejsze dzieciaki, albo przez policję. Callie decyduje się na udział w pewnym programie, za który może dostać pieniądze. Polega on na tym, że jakiś Elder wynajmuje sobie ciało nastolatka i żyje w nim przez określony, zawarty w umowie czas. Callie oddaje swoje ciało Helenie, tajemniczej, nieznanej jej  kobiecie. Na początku wszystko idzie dobrze, jednak działania Heleny wciągają Callie w niebezpieczne wydarzenia, które mogą wiele naprawić.
Jest to bardzo ciekawa książka. Naprawdę polecam do niej zajrzeć, tak dla czystego relaksu. Nie przeczytałam jeszcze drugiej części, ale na pewno wrócę do historii Callie.