Klimatyczne seriale kryminalne na jesienny wieczór.

Cześć, tutaj G.
 Lato się skończyło to znaczy, że nadeszła pora wymienić repertuar i wpleść trochę bardziej klimatycznych filmów i seriali. A skoro zaczął się wrzesień to znaczy, że idzie jesień. Ta pora roku ma tyle pięknych rzeczy. Uwielbiam ją za piękne złote liście, które co prawda są na drzewach może z tydzień, deszczowe dni, puchate kocyki i herbaty gdy siadam i oglądam mój ulubiony serial wieczorem. No właśnie. Seriale kryminalne zawsze kojarzą mi się z jesienią. Może dlatego, że zazwyczaj są nakręcone w ponurym, tajemniczym klimacie, który jednak posiada pewien urok. Taka właśnie jest jesień.
 Jestem koneserem seriali kryminalnych. Uwielbiam je tak bardzo, że udało mi się skompletować listę moim zdaniem najciekawszych. Wszystkie bardzo mi się podobają i każdy ma w sobie coś interesującego.

1.Riverdale
 Riverdale to serial, który łączy kryminał i obyczajówkę. Oprócz morderstwa dostajemy historię życia głównych bohaterów. Tworzy to bardzo przyjemną kombinacje i miło się ogląda kolejne odcinki.
 Sam serial opowiada historię małego miasteczka, w którym doszło do zamordowania bogatego nastolatka. Wraz z poszukiwaniem sprawcy przez policję, grupa przyjaciół zostaje wciągnięta w bieg zdarzeń i sami starają się odkryć prawdę. Jednak po drodze dowiadują się, że każda osoba w tym małym mieście ma swoje tajemnice.
 Ten serial bardzo mnie wciągnął, szczerze nie sądziłam, że aż tak mi się spodoba. Historia jest niezwykle ciekawa,a odkrywanie nowych tajemnic wraz z głównymi bohaterami nigdy się nie nudzi. Same postacie nie są płaskie, każda ma wady i zalety, dlatego serial lepiej się ogląda.
 Odcinki są 45 min, więc obejrzenie jednego dziennie nie będzie dużym pożeraczem czasu, chociaż wątpię, że skończy się tylko na jednym.

Podobny obraz

2.Sherlock.
 Serial Sherlock to jeden z najpopularniejszych seriali ostatnich lat. Myślę, że większość z was o nim słyszała.
Opowiada on o przygodach najsłynniejszego na świecie detektywa Sherlocka Holmesa i jego przyjaciela dr Johna Watsona. Serial oparty jest na dziełach Sir Artura Conana Doyla, jednak historia została przeniesiona do XXIw.
 Jednym z głównych zalet tego serialu jest dobrze wytłumaczona metoda dedukcji. Również bardzo lubię, gdy odcinki są długie, a właśnie w Sherlocku każdy odcinek jest jak krótki film, bo trwa około 90 min. Bohaterowie są rozbudowani, widz przywiązuje się do nich i czeka z niecierpliwością na ich dalsze losy. W serialu możemy zauważyć bardzo ciekawych montaż, który dobrze wprowadza nas w samą sztukę dedukcji Sherlocka. Wyjaśnienie sposobu myślenia głównego bohatera było na pewno wyzwaniem, ale twórcy serialu spisali się na medal.

Podobny obraz

3. Poirot
 Klasyk. Detektyw stworzony przez Agatę Christie został zekranizowany w ubiegłym wieku kilka razy. Jednak najbardziej popularną wersją Poirota jest najnowsza z Davidem Suchetem, która rozpoczeła się w latach dziewięćdziesiątych dwudziestego wieku, a zakończyła w 2013r. Jak możemy się domyślać, miał on dużo sezonów.
Ja odkryłam serial w bodajże 2012 roku, czyli rok przed zakończeniem, ale trafiłam na powtórkę wszystkich odcinów, a sam finał zobaczyłam dopiero w 2016 roku.

 Z doświadczenia wiem, że ludzie, którzy pierwszy raz oglądają odcinki z 1989 roku od razu uważają go za nudny. Jeśli starsze odcinki was nie przekonują to przeskoczcie do nowszych, później możecie nadrobić stare. Wiem dla ludzi, którzy oglądają seriale nałogowo to brzmi jak bluźnierstwo, ale świeże odcinki są lepiej nakręcone, bardziej mroczne i oddające klimat dobrego serialu kryminalnego.
  A jeśli mam coś polecać to jednym z moich ulubionych odcinków z jest "Pięć małych świnek". Jest to jeden z piękniejszych epizodów. Utkwił w mojej pamięci i wiem, że wiele osób również uważa go za bardzo dobry.
 Z sezonu na sezon serial staje się coraz  mroczniejszy. Gdy obejrzałam ostatni odcinek- finał 13 sezonu byłam w ogromnym szoku, którego mogła doświadczyć tylko osoba, która śledziła losy detektywa od wielu lat.
Serial dużo nam oferuje i widzicie po ilości tekstu, jakiego o nim napisałam, jak bardzo go uwielbiam.

Znalezione obrazy dla zapytania poirot

4.Nadkomisarz Banks
 Ten serial pod tym niezbyt interesującym tytułem ukrywa naprawdę wiele niespodzianek. Jego największą zaletą są na pewno wciągające, mroczne zagadki.
Serial nagrany jest w typowych dla BBC ujęciach i kadrach. Muszę powiedzieć, że zawsze ten styl lubiłam, dobrze oddaje klimat. Podobny jest oczywiście w Sherlocku, jednak Nadkomisarz Banks nie ma, aż tak dopracowanego montażu i nie ukazuje dedukcji, co w Sherlocku jest bardzo ważnym motywem.
 Fabuła skupia się na ukazaniu pracy policji i prostym rozwiązaniu sprawy.
Głownym bohaterem jest tytułowy nadkomisarz, który wraz ze swoim zespołem stawia czoła mrocznym zagadkom.

Podobny obraz


5.Tajemnica jeziora
 Tajemnica jeziora to francuski serial, który składa się z kilku odcinków. Opowiada on o kobiecie, która wraca do swojego rodzinnego miasteczka po wielu latach. Okazuje się, że dawno temu miała tam miejsce tragedia, zaginęły dwie najlepsze przyjaciółki głównej bohaterki. Każdy odcinek przybliża nas do odkrycia, co się stało z nastolatkami. Odlądałam ten serial już trochę temu, ale pamiętam, że niesamowicie mnie wciągnął i spodobało mi się jak jest nakręcony.

Podobny obraz



6. Miasteczko Twin Peaks.

To jest moje najnowsze odkrycie i w sumie jeden z starszych seriali. Opowiada on o miasteczku, w którym dochodzi do morderstwa nastolatki. By pomóc lokalnej policji w dochodzeniu do Twin Peaks przyjeżdża ekscentryczny agent FBI.
 Ten serial jest uznawany za jeden z najlepszych seriali kryminalnych. Właśnie te opinie skusiły mnie do obejrzenia go.
Jeżeli lubicie klimaty lat dziewięćdziesiątych i naprawdę dobre seriale to zachęcam do obejrzenia Miasteczka Twin Peaks.

Znalezione obrazy dla zapytania miasteczko twin peaks cover

7. Morderstwa w Midsomer
 To jest propozycja dla fanów długich, angielskich seriali. Głównym bohaterem jest inspektor Barnaby i jego, co ileś sezonów zmieniający się, sierżanci. W każdym odcinku mamy przedstawioną inną zagadkę.
 Dużym plusem są piękne krajobrazy Angli, zabawni bohaterowie i ciekawe zagadki kryminalne. Tylko rozsiąść się w fotelu i oglądać.

Znalezione obrazy dla zapytania Morderstwa w Midsomer

To było 7 seriali, które moim zdaniem są świetne do obejrzenia, nie tylko w jesień. Wszystkie są różne, ukazują inny styl nagrywania, metody rozwiązania sprawy i charakter bohaterów. Dlatego w tym zestawieniu każdy znajdzie coś dla siebie.
 Wiem, że zaczęła się szkoła i nie będzię tak dużo czasu na ogladanie czegokolwiek, ale nic tak nie umila wolnego czasu jak dobre morderstwo.