DIY: Drzwi wróżki

Bibidi babidi bum!
Z przybyła na białym koniu!
Jakie jest wasze pierwsze skojarzenie, gdy słyszycie słowo wróżka? Ja myślę o istotkach rodem z Nibylandii (,,Piotruś Pan"). Ślicznych malutkich dziewczynach w sukienkach z kwiatów, mieszkających w samodzielnie zrobionych domkach. Czy jest coś bardziej uroczego? Ale przecież możemy usłyszeć o innych wróżkach. Zrobię tutaj krótki spis filmowych wróżek (jeśli jakąś pominęłam, dajcie znać w komentarzu). Pominęłam filmy, w których pełnią one nieistotną rolę.

1. Wróżka Zębuszka- ,,Strażnicy marzeń"
2. Dobra Wróżka - ,,Kopciuszek"
3.Wróżka Chrzestna- ,,Shrek 2"
4. Błękitna Wróżka- ,,Pinokio"
5. Diabolina i trzy dobre wróżki chrzestne- ,,Czarownica", ,,Śpiąca królewna"
6. Wróżki z Klubu Winx
7. Dzwoneczek
8. Cosmo i Wanda- ,,Wróżkowie chrzestni"

Książki raczej sobie daruję...

Jest wiele podań na temat tych istot i ich pochodzenia. Według celtów wróżki miały długie rude włosy i ok. 120 cm wzrostu. Czasami mogły mieć zieloną cerę, ale to wcale nie szkodziło ich urodzie. Wiecznie młode mieszkały w innym świecie skrytym pod kurhanami. Uwielbiały alkohol, muzykę i tańce. Mogły być pomocne, jednak bardzo łatwo można było je urazić. Przepowiadały przyszłość.
Podobno wróżki odstrasza czerwony kolor, a krzywdzi je żelazo.
Dla fanów ,,Supernatural"- Istnieje teoria według której pochodzą one od pierwszej żony Adama- Lilith.
Dowiedziałam się, że wiele mam tworzy malutkie drzwi dla wróżki do pokoi dzieci. Podobno pobudza to ich kreatywność. Jako dumna matka kurzowych kotów spod łóżka postanowiłam, że też sobie takie zrobię. Kto mi zabroni?
Będę opowiadać odwiedzającym mnie dzieciom o mojej wróżce. Hmm... Pomyślmy. 
Zbiera bazgroły i oswaja je żeby powstały z nich słowa,. Nocą wypija wodę z mojej szklanki i zwala winę na kota. Czasami w nocy słyszę jak nuci Blackbird- The Beatles.
Jak zrobić takie drzwi?
Potrzebne są proste patyczki do lodów, farby akrylowe, konfetti, klej do drewna, sztuczna trawa, coś na podstawę (ja użyłam połowy pudełeczka na biżuterię) i jakiś karton.
Do kartonu przykleiłam 6 patyczków. Po wyschnięciu przycięłam karton i dokleiłam pozostałe 5 patyczków, docinając je na wymiar. Z kawałka patyczka wycięłam klamkę i przykleiłam. Pomalowałam drzwi i na mokrą jeszcze farbę docisnęłam gwiazdki. Za pomocą patyczka przykleiłam drzwi do podstawy, którą uprzednio pokryłam sztuczną trawą. Dodałam sztucznego grzybka i voila! Mam własny malutki portal do innego  świata.