Piękne filmy do obejrzenia na Halloween.

Witajcie tutaj G.
 Tym postem Z i ja rozpoczniemy odliczanie do Halloween. Ten okres jest świetną okazją do udekorowania pokoju, upieczenia czegoś fajnego i wykazania się kreatywnością :).
 Mi przypadł zaszczyt dodania pierwszego posta. Myślałam, co to może być i uznałam, że świetnym pomysłem będzie pokazanie Wam listy filmów na Halloween. Nie spodziewajcie się tutaj typowych horrorów, bo takich nie lubię. Wybrałam za to piękne i wciągające filmy, takie, które będą trochę straszne, ale równie przyjemne w oglądaniu.

1. Coralina

To jest mój ulubiony film animowany. Przyznam się, że oglądam go bardzo często nie tylko na jesień.
 Opowiada on o rodzinie, które przeprowadziła się do stojącego na uboczu, różowego domu. Coralina jest zła na rodziców, że musiała zostawić swoich przyjaciół i całe dawne życie. By zabić czas przechadza się po domu, poznaje sąsiadów i okolicę. Ekscentryczni ludzie nie za bardzo przypadają jej do gustu. Jednak w tym nudnym domu Coralina znajduje coś niezwykłego, małe drzwi. To co znajduje się za ścianą może zniszczyć życie dziewczynki.
Uwielbiam ten film! Cały klimat, postacie i nawet sposób animacji jest cudowny. To jest mój faworyt w rankingu Świetnych Halloweenowych filmów.


2. Gnijąca panna młoda

 Klasyk. Tak można podsumować ten film. Tim Burton to właśnie ciemne, mroczne historie. Wygląd postaci i zbudowany świat oddaje klimat Halloween.
 Film opowiada o mężczyźnie, który ma się niedługo ożenić. Jest bardzo stremowany tą perspektywą i w dzień ślubu wyrusza do lasu gdzie przypadkiem oświadcza się innej dziewczynie... która nie żyje. Gnijąca Panna Młoda zabiera go do podziemnego świata, gdzie ma się odbyć ceremonia zaślubin.
 Lubię ten film, ma w sobie to coś. Jest definicją Halloween.


3. Frankenweenie

 Klimatyczny, lekko niepokojący film o chłopcu, który postanawia wskrzesić swojego psa. Co może pójść nie tak?
To dokładne odwzorowanie klimatu Halloween. Zawiera wszystko: ciekawych bohaterów, czarno-biały obraz i mroczną historię.
 Na początku, gdy usłyszałam opis tego filmu to nie bardzo chciałam go zobaczyć, wydawał mi się nudny. Przypadkiem trafiłam na niego, gdy leciał w telewizji. Od razu mi się spodobał, wbrew pierwszemu wrażeniu.


4. Miasteczko Halloween

No dobra, przyznaje się mam słabość do Tima Burtona. Ale co poradzić uwielbiam jesień i pasujący do niej klimat jego filmów. Miasteczko Halloween jest kolejnym klasykiem, który łączy dwa święta Halloween i Święta Bożego Narodzenia. Opowiada historię Jacka, kościotrupa, który chce zastąpić Św. Mikołaja. Przyjemny i piękny film, który będzie idealny na wieczór.


5. Harry Potter i Kamień Filozoficzny

Moja ulubiona część Harry'ego Pottera. Zawiera ona wciągającą, przyjemną historię, która jest wprowadzeniem do dużo, mroczniejszej  przygody. Właśnie dlatego lubię tę część, bo jest pozytywna, magiczna, wszystko jest nowe i niezwykłe.
Film opowiada o chłopcu, który dowiaduje się, że jest czarodziejem. Poznaje szkołę i znajduje przyjaciół. Film ma wszystko co potrzeba: klimat, magię, niezwykły świat, a nawet noc Halloween.


To było pięć filmów, które są moim zdaniem świetne do obejrzenia w czasie Halloween. Nie rozpisywałam się za bardzo, chciałam żebyście sami zobaczyli i ocenili. Cztery z nich są animowane, ale co poradzę. To one oddają najlepiej klimat tego święta. Mam nadzieję, że zachęcę was do zobaczenia, któregoś z tych filmów, a jeżeli już jakiś widzieliście to podzielcie się opinią w komentarzu.