Lista moich 8 Świątecznych zwyczajów.

Hej tutaj G.
 Tak wiem, że dopiero jest połowa listopada, ale nigdy nie za wcześnie na przygotowanie do Świąt. To jest tak przyjemne i daje kopa do działania, nie trzeba tego odwlekać. Należy tylko unikać komentarzy, że do grudnia jest jeszcze trochę czasu.

Ubieranie choinki

Jest to najpopularniejszy zwyczaj w polskich domach. Chyba nikt nie wyobraża sobie Świąt bez ozdobionego drzewka. Ja jeszcze dodaje małą sztuczne choinkę do mojego pokoju. Ozdabiam ją szyszkami, które trochę przerobiłam, łańcuchem i bombkami. Już się nie mogę doczekać ubierania choinki, od razu kojarzy mi się ona z prezentami, Wigilią i prezentami. Tak, ja czekam tylko na prezenty. Nie no, żartuje,  nie robiłabym tej listy, gdyby chodziło mi tylko o prezenty.
W tym roku podobają mi się choinki, które mają dodatki w jednym kolorze, na przykład srebrne bombki i łańcuchy. Wygląda to bardzo minimalistyczne i elegancko. Pewnie w przyszłym będe chciała dodatki we wszstkich możliwych kolorach.

Dekorowanie domu

Na oknach zawieszam światełka. Mam takie małe, minimalistyczne figurki, ustawiam je w różnych miejscach w całym domu. Do tego rysuje obrazki z motywem świątecznym i przypinam je na moją tablicę korkową. Zawsze jest przyjemniej gdy spojrzysz na tak udekorowaną tablicę, podczas rozwiązywanie zadań do szkoły.
Bardzo podobają mi się wieńce, które przywiesza się na drzwiach. Muszę sobie taki sprawić w tym roku.

Świąteczne ubrania

Duże swetry we świąteczne wzorki, wszystkie czerwone ubrania, czapki Mikołaja, rękawiczki to must have dla osoby, która uwielbia przygotowanie do Świąt. Ja mam już zakupioną taką super piżamę: bluzę z reniferem i czerwone leginsy w świąteczne wzorki. Ubieranie takich ciuchów to, moim zdaniem, takie jakby  "uzewnętrznianie" Świąt. Daje to niesamowity klimat i poprawia nastrój.

 Świąteczne filmy

Czekajcie na listę. Mam parę fajnych propozycji.
 Czym byłyby Święta bez świątecznych filmów. Ja co roku staram oglądnąć choć jeden, na przykład Kevina, ach ta tradycja. Często gdy przeglądam program telewizyjny i widzę jakiś świąteczny film to od razu go sprawdzam. Zawsze można trafić na coś fajnego.

Świąteczna muzyka

Też pojawi się post z propozycjami. Świąteczna muzyka poprawia mi humor i daje dużo motywacji. Oprócz tego bardzo pomaga w świątecznych porządkach. Zawsze gdy ścieram kurz lub układam rzeczy na półkach towarzyszy mi jakiś świąteczny klasyk. Oczywiście na Wigilii nie może zabraknąć dobrego podkładu muzycznego. Już teraz układam playlistę, szukając nowych kawałków. Często słucham sobie takiej muzyki, gdy robię zadania, pomaga mi się skupić.
 Muzyka jest bardzo ważną częścią mojego życia.

Pieczenie

Tutaj nie chodzi mi tylko o przygotowania do Wigilii. Mam na myśli pieczenie pierników, babeczek, placków, które kojarzą nam się ze Świętami. Nie ma nic przyjemniejszego od zapachu cynamonu unoszącego się w domu. Ja mam taką tradycję, że piekę pierniczki na Wigilię. Mam plan żeby w końcu upiec je wcześniej, bo zawsze wychodzą twarde jak głazy.
 Jak na razie to przeszukuje Pintrest w poszukiwaniu jakiś fajnych i prostych przepisów. Nie liczę, że będą zdrowe, ale może uda mi się znaleźć kilka fit przepisów.

Dodatki

Mam taki patent na diy case na telefon, więc zdobię o tym osobny post. Właśnie takie drobne rzeczy bardzo cieszą. Lubię też kolczyki czy bransoletki z motywem choinki, mini Mikołaja, ( w sensie samej głowy, trochę dziwne to brzmi) laski cukrowej czy choinki. Gdy nosisz takie rzeczy to wszyscy wiedzą, że masz obsesje na punkcie Świąt. Ale to dobrze. Niech wiedzą. Niech się boją.

Planowanie prezentów

 Jestem leniwa i zazwyczaj mi się nie chce myśleć o prezentach wcześniej. Jednak w tym roku już coś sobie planuje, myślę co komu dam, więc jest postęp. Mam pomysły na fajne prezenty takie do kupienia i do zrobienia samemu. Uwielbiam dawać prezenty anonimowo, bo wtedy nie muszę składać życzeń. Jestem beznadziejna w wymyślaniu życzeń. Wszystkie wydają mi się naciągane i takie sztuczne. Nie wiem, może kiedyś się przekonam.


To wszystko co przychodzi mi teraz co głowy. Postaram się przeżyć te Święta jak najlepiej. W końcu to są ostatnie Święta, które przeżyje jako "dziecko", więc chcę zrobić to jak należy. Wiem, że 18 lat to nie koniec świata, ale i tak chcę zrobić coś super.
 Do zobaczenia w kolejnym poście.