Jak pozbyć się niedoskonałości?- Naturalne sposoby.

Hej, tutaj G.
Zaczęłam interesować się kosmetykami, ogólnie urodą, w gimnazjum. Wtedy dostałam pierwszy tusz do rzęs, używałam podkładu mamy, oczywiście w złym odcieniu, ale już wtedy szukałam magicznych, naturalnych, najlepiej zrobionych w domu kosmetyków. Wypróbowałam dużo przepisów, ponieważ miałam problemy z cerą i chciałam się ich pozbyć. Na początku nie dbałam o to jaki typ skóry mam i szalałam z różnymi przyprawami i jedzeniem jakim znalazłam w kuchni. To był duży błąd, bo mogłam sobie tylko zaszkodzić.
Teraz, gdy szukam przepisów to zwracam uwagę dla jakiego typu skóry on jest. Dlatego wszystkie przepisy jakie tutaj będą są dla skóry tłustej z elementami mieszanej na policzkach i brodzie.

Maska na twarz z kurkumy

Przepis:
-2 łyżeczki kurkumy
-2 łyżeczki jogurtu naturalnego
-1/2 łyżeczki miodu
-1/2 łyżeczki oliwy z oliwek

Mieszamy, aż powstanie gładka masa i nakładamy na twarz na ok. 20 min.

To jest najlepsza maska jaką kiedykolwiek zrobiłam. Skóra po niej jest wygładzona i ma mniej niedoskonałości. A to wszystko widać już po pierwszym użyciu!
Na początku troszkę się bałam nałożyć na twarz ostrą przyprawę. Myślałam, że podrażni mi skórę, ale dzięki pozostałym składnikom, została dobrze nawilżona. Jest to mój faworyt jeżeli chodzi o pozbycie się niedoskonałości.

Rady:
Na początku sprawdźcie czy, którykolwiek składnik was nie uczula!
Kurkuma jest żółta i szybko barwi, dlatego uważajcie na ubrania iręce. Gdy będziecie chciały zmyć zaschniętą maseczkę możecie wykorzystać zwilżone wodą chusteczki. Gdy usuniecie suchą warstwę, będziecie musiały kilka razy umyć twarz zmywaczem. Spokojnie nie zostanie wam żółta twarz na zawsze. Mimo to, nie róbcie jej przed wyjściem na imprezę. Najlepiej na spokojnie wieczorem, gdy będzie więcej czasu.

Peeling cukrowy

Przepis:
-1 łyżka cukru
-1/2 łyżki miodu
Opcjonalnie:
-troszkę soku z cytryny

Miszamy i używamy. Niezbyt skomplikowane. Właśnie takie są najlepsze.

Po użyciu tego peelingu skóra jest pięknie wygładzona i rozjaśniona. Wypróbowałam już peeling kawowy i solny, ale cukier to mój faworyt, jeżeli chodzi o skórę. Jak na razie najlepiej się sprawdził.

Peeling kawowy- solny 

Przepis:
-1 łyżka kawy
-1/2 łyżka oleju kokosowego
-1/2 łyżeczki soli

Mieszamy i używamy.

Bardzo fajnie oczyszcza skórę głowy. Zawsze, gdy używam tego peelingu włosy są gładkie i świeże. Robie go co około dwa- trzy tygodnie. Kawę długo wypłukuje się z włosów, dlatego przeznaczam na to trochę więcej czasu.

***

Jeżeli macie problemy ze skórą naprawdę polecam Wam wypróbować te przepisy. Znalazłam je na internecie, tylko trochę zmieniłam proporcje. Mam nadzieję, że post Wam się spodobał. Miałam małą przerwę noworoczną. Uznałam, że na Sylwestra spędze czas z rodziną. No, ale zabieram się już za robotę. Mam dużo pomysłów, także co sobotę będzie się pojawiać mój, nowy post.